RAAK de zomer!

Voor deze opdracht moesten we een complete introductiecampagne ontwikkelen voor Raak siropen, met de focus op alcoholvrije cocktails voor het zomerseizoen.

De opdracht bestond uit het bepalen van een duidelijke doelgroep en het creëren van campagne uitingen die hen aanspreken. Het eindresultaat moest bestaan uit een reeks socialmediastory’s, een tafeldisplay voor op terrassen en een drieluik met vijf zelfbedachte cocktailrecepten.

onderzoek

Bij elk project starten we met een uitgebreid onderzoek. Door eerst te analyseren en verzamelen, kunnen we later gerichte creatieve keuzes maken en een concept ontwikkelen dat inhoudelijk sterk én visueel passend is.

Ik heb in dit project naar de volgende dingen onderzoek gedaan:
- Merk analyse
- Doelgroep onderzoek
- Markt en trendonderzoek
- Visueel onderzoek / beeldtaal
- Mediaonderzoek
- Cocktailonderzoek

concept

Dit concept draait om zelfexpressie, lifestyle en herkenning. Elk blikje staat symbool voor een bepaald karakter of mood binnen de 18 tot 30-jarige doelgroep. Dit verwijst naar de veelzijdigheid van het merk RAAK, met al hun verschillende smaken. Hierdoor kunnen ze hun eigen passie, maar ook herinneringen van vroeger, verwerken in een signature drink.

Consumenten kunnen kiezen welk drankje bij hén past. Niet alleen qua smaak, maar ook qua persoonlijkheid.

Iedere mocktail is gekoppeld aan een herkenbare persona, Daarmee wordt het drankje een verlengstuk van wie je bent, of hoe je je voelt. Een blikje dat voelt als eigen, herkenbaar en klaar om mee te nemen.

Packaging Design:

drieluik:

Karakters:

-De bezige bij
-Het werkpaardje
-Het mode paardje
-De pineut
-De spieren pronker 
-Het niets nutje
-De groene genieter
-De chaoot

instagram story reeks:

Benieuwd naar meer? Ik vertel je er graag alles over in een gesprek!